Frågor och svar

Fråga: Behöver jag vara medlem för att träna på MBK?
Svar: Ja, alla som tränar på MBK måste vara medlemmar. Medlemskapet kostar 250 kr och gäller kalenderårsvis.

Fråga: Kan jag provträna innan jag bestämmer mej om jag vill börja på MBK?
Svar: Ja, du kan träna en gång gratis (i mån av plats). Du måste dock fylla i en blankett med namn och kontaktuppgifter.

Fråga: Vad kostar det att träna på MBK?
Svar: Det beror på hur gammal du är, vilken grupp du tränar i och vilken träningsavgift du väljer. Du kan betala per gång, för ett halvår eller för ett helår. Se under Priser.

Fråga: När kan jag börja? Måste jag vänta tills terminsstart?
Svar: MBK har ”rullande” mottagning, dvs vi tar in nya tränande när som helst under terminen. Du behöver alltså inte vänta tills terminsstart utan kan dyka upp direkt.

Fråga: Behöver jag några speciella kläder?
Svar: Nej, inget speciellt. Kläderna ska naturligtvis vara rena och du ska ha rena gympaskor för inomhusbruk.

Fråga: Behöver jag någon speciell utrustning?
Svar: Handskar och huvudskydd finns att låna. Men av hygieniska skäl vill vi att du har med dej egna lindor. Lindor finns att köpa i vår shop. Också bra om du har med dej en egen vattenflaska.

Fråga: Hur långt innan passet börjar kan jag dyka upp?
Svar: 15 minuter innan. Det ger dej gott om tid att byta om och du stör inte passet som pågår innan ditt pass.

Fråga: Hur gammal måste man vara för att börja boxas?
Svar: 10 år. I Diplom/nybörjargruppen tränar ungdomar mellan 10 och 15 år.

Fråga: Tar ni kort?
Svar: Ja vi tar kort.

Fråga: För något år sedan var jag på en mycket lyckad svensexa hos er, där ni arrangerade en ”match” mellan en stor kille hos er och vår kille. Hela upplägget var hur bra som helst, håller ni fortfarande på med sådant?
Svar: Ja, maila in din förfrågan på mbk@majornasbk.se så kommer någon från styrelsen att ta kontakt med dej. Se Svensexa/Möhippa.